dilluns, 14 de juliol del 2014

Sketchcrawl

Resulta que el passat dissabte 12 de juliol es va celebrar per iniciativa de l'Fnac, l'Escola de còmic Joso i l'editorial Zahorí de Ideas; i en el marc del dia del dibuix urbà, el tercer concurs d'"Sketchcrawl" de Barcelona. I us preguntareu, tal com vaig fer jo, "què és això de l'sketchcrawl?". Bé, no he trobat massa informació a la xarxa, però pel què he pogut esbrinar, es tracta d'un mot inventat per l'artista italià Enrico Casarosa. http://en.wikipedia.org/wiki/Enrico_Casarosa
El què pensava que era una moda dels temps que corren, he pogut observar després d'aquesta breu investigació per internet, que no és pas res recent, sinó que hi han creades vàries associacions a diferents ciutats del món que practiquen desde ja fa anys això que s'anomena "sketchcrawl", que no és res més que una sortida conjunta de diferents persones per il.lustrar de forma ràpida diferents indrets i paisatges en un bloc o llibreta. Aquí us deixo l'enllaç al blog de les "expedicions" que s'han organitzat a la ciutat de Barcelona on hi trobareu un fotimer d'il.lustracions meravelloses. http://barcelonasketchcrawl.blogspot.com.es/
En aquest sentit, jo sóc una novata en el tema, ja que tot just aquest dissabte va ser la primera convocatòria en la que vaig participar. Això sí, és una experiència molt enriquidora en tots els sentits, ja que m'ha servit bé per conèixer indrets de Barcelona que mai havia trepitjat, bé per conèixer gent nova (ja sigui altres artistes que t'ensenyen els seus blocs i les seves tècniques refinades amb els anys de pràctica, o fins i tot gent del carrer encuriosida) i sobretot per posar a prova l'habilitat personal en captar la fugacitat de diferents escenaris.
La participació va ser alta, i crec que el nivell dels participants també ho va ser.
Aquí us deixo els meus dibuixos, que finalment no vaig presentar a concurs, per falta de temps i com no, d'habilitat. El recorregut marcat es va realitzar pel barri del Raval.
La tècnica utilitzada és mixta, vaja que utilitzava de tot: grafits, bolígraf, llàpissos de colors, retoladors negres i aquarel.la.




Dibuixar la façana de l'FNAC a menys d'una hora del tancament de la convocatòria em va deixar KO... I encara em quedava un escenari més! La Plaça Vicenç Martorell, que aquest cop no va poder ser.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada