dissabte, 14 de juliol del 2018

Trying to heal our souls...

L'activitat final de l'assignatura de Dibuix del Grau de Disseny i creació digital de la UOC consistia a realitzar un fanzine de 8 pàgines a mida DIN A6. Els temes proposats van ser:
  • El dibuix d'un fanzine com a eina transformadora per desenvolupar el procés simbòlic d'un dol, prenent la perspectiva de l'art com a eina d'acompanyament terapèutic (artteràpia).
  • El dibuix d'un fanzine com a eina transformadora per desenvolupar processos simbòlics a l'espai social. Prenem doncs la perspectiva de l’art com a eina de transformació social i/o política.
Així que no vaig necessitar cap tipus d'excusa i vaig triar la primera temàtica, referent al procés de dol per la pèrdua d'algú. Com ja vaig explicar en aquesta entrada anterior, aquest any em va impactar fortament el suïcidi de l'ídol sud-coreà Kim Jonghyun de la banda SHINee, així que immediatament vaig decidir centrar-me en la seva figura per realitzar el fanzine.

El fanzine ha estat creat en un únic full de paper de mida DIN A3, que gràcies a una tècnica de plegat, es converteix en un llibret de 8 pàgines. Era obligatori que fos elaborat d'aquesta manera i tingués aquestes mides. Podeu veure les instruccions per realitzar-lo en aquest enllaç.

Els materials utilitzats han estat: llapis de diferents dureses com un 2H per fer les primeres línies i no embrutar massa. He redescobert els llàpissos durs! Creieu-me, són el truc per fer bons retrats! També he utilitzat un retolador Carioca per fer les lletres que veieu més gruixudes. El retolador en qüestió forma part d'un estoig que utilitzava quan anava a EGB: increïble, però encara pinten! Malauradament, a mig fanzine vaig veure que m'era dificultós repassar les lletres de mida petita, així que vaig anar a comprar un retolador de punta fina (Pilot) per ressaltar més nítidament els textos. Finalment també he utilitzat llàpissos de color de tonalitats verdes per acabar de decorar els dibuixos.

La utilització del color verd-blavós no és gratuïta. Per una banda he volgut representar la vida, l'esperança i la masculinitat. Per l'altra, el color turquesa o color "Pearl Aqua" és el que identifica a la banda SHINee (es pronuncia "shaini" i ve a significar "brillant"), així que aquest també ha estat un motiu de pes per escollir-lo.










El fanzine desplegat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada