dissabte, 13 de setembre del 2014

Inici amb els olis

La meva escassa formació artística prové d'una escola de còmic, així que no és estrany que els olis siguin un terreny pràcticament verge per a mi. La primera vegada que vaig pintar amb olis va ser a l'estiu del 2008, com a assaig per poder pintar un quadre amb vistes de Sant Sadurní d'Anoia i les vinyes que m'havia encarregat la meva germana. No em podia enfrontar a un tema tant complex directament, així que per comprovar com funcionava això de pintar a l'oli vaig escollir la foto d'un gat.

Pintura a l'oli inacabada (falta acabar les ombres del pelatje blanc, només esbossades amb pintura ocre)

















Els olis no els havia tocat mai, però sí que havia pintat sovint amb pintura acrílica, que havia sentit a dir que era un tipus de pintura molt semblant a la tècnica amb olis. Després d'aixó ja vaig passar a pintar les vistes de Sant Sadurní, que aquí us en penjo una foto d'un fragment, encara a mig fer. Els acrílics pequen perquè es solen assecar massa aviat abans que puguis arribar a fer totes les tonalitats que tu vols. En canvi, pel què fa als olis, encara no he aconseguit dominar el tempo d'assecat, i sovint se m'acaba empastifant tot, cosa que em posa de mala lluna... I no diguem quan toca fer detalls molt petits, com en aquest cas, on pintar els edificis de Sant Sadurní va ser una tasca quasi impossible per mi.

Fragment d'una pintura a l'oli en procés d'elaboració


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada