dilluns, 6 d’abril del 2015

La caputxeta vermella

Des del Banc de Temps de Sant Sadurní, del qual en sóc membre, se'm va demanar si podia impartir un taller d'il.lustració en el marc de la celebració del primer aniversari d'aquest organisme. Ah, que no sabeu què és un Banc de Temps? Aquí en teniu més informació: http://ca.wikipedia.org/wiki/Banc_de_temps  / Banc de temps de Sant Sadurní: https://www.facebook.com/intercanvidetemps
Bàsicament i per fer-ho ras i curt, un banc de temps és una xarxa d'intercanvi entre persones que ofereixen el que saben fer a altres persones i on la moneda de canvi és el temps enlloc dels diners.
Jo hi sóc inscrita i els meus oferiments són classes de dibuix o de japonès. El fet és que mai m'havia plantejat com ensenyar alguna cosa a algú i per primer cop he valorat encara més profundament la labor dels mestres i professors. Fins ara sempre havia jugat el paper d'alumne patint les dificultats d'aprendre, però ara també conec les dificultats i patiments d'ensenyar, i al contrari del què em pensava, no és fàcil fer-ho.
I encara és menys fàcil ensenyar a fer una cosa que no saps com l'has après. Perquè, i aquí ve la pregunta clau, el dibuixant neix o es fa?
Durant uns dies vaig anar de vòlit buscant per internet trucs fàcils per aprendre a dibuixar, em vaig comprar cinc llibres de tècniques de dibuix, perspectiva i anatomia (que bé que m'haguessin anat si els hagués tingut durant els meus anys de joventut aquests llibres!), em vaig rellegir alguns apunts que havia pres a l'escola de còmic Joso...
Com enfocaria una classe d'una hora i mitja? Primer vaig pensar d'ensenyar la construcció de la figura humana i el disseny de personatges a partir de l'arxiconegut conte de La caputxeta vermella. El fet és que, en general, a la celebració i a tots els tallers, els assistents van ser ben pocs. En el meu cas van ser dos nens, així que la cosa es va relaxar i va derivar en la creació lliure d'un personatge.
De totes maneres, mentres preparava la classe vaig fer aquests esbossos del conte:

Una caputxeta vermella ben eixerida

Construcció d'una figura humana infantil (la Caputxeta) i de d'una àvia amb anatomia "grassoneta"

Una àvia de constitució prima i el llop

La casa de l'àvia


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada